Short scraps of hardwood are too good to throw away but hard to store neatly. So I bought a 4-ft. tube form made for concrete footings, cut it in half (the cardboard-like material cuts easily) and set the tubes on end. I tack the tubes to a wall or a bench leg so they don’t fall over. With the wood scraps stored upright, it’s easy to find a piece just the right length. Tube forms are available in various diameters for $5 and up at home centers. — Bill Wells. Here’s another brilliant use for these concrete forms.
The rubber cushion on my old palm sander was wearing thin around the edges. Because of its age, I couldn’t find a replacement pad. As I was drinking my beverage with a foam can cover around it, I realized I could cut the foam to fit the sander and glue it on. I peeled off the old pad, cleaned the metal base and attached the foam with contact cement. Works for clamp-on as well as stick-on sanding squares! You can find can covers at discount and convenience stores. — Allen J. Muldoon
Examples of Bronze Age wood-carving include tree trunks worked into coffins from northern Germany and Denmark and wooden folding-chairs. The site of Fellbach-Schmieden in Germany has provided fine examples of wooden animal statues from the Iron Age. Wooden idols from the La Tène period are known from a sanctuary at the source of the Seine in France.
Here’s a safe and sound way to make long cuts with a circular saw on plywood clamped to a worktable. Cut about 12 in. into the plywood, then twist a piece of duct tape into a bow tie, with up-and-down adhesive faces. Slide it in the saw kerf and press the tape down above and under the plywood. Now as you finish the cut, the trailing end can’t curl down dangerously as you saw. Hats off to Mike Connelly for simplifying this job. Check out how to make this DIY duct tape wallet.
En este taller queremos demostrar que podemos cambiar la funcionalidad de los materiales, darles otra vida, aumentar sus posibilidades. Partiendo de un material que sirve para decorar suelos exteriores y jardines, como es el césped artificial, nosotros haremos una estupenda banqueta para colocar en la cocina, la habitación, el salón o el baño. En el taller aprenderemos a tapizar con césped artificial, en este caso una banqueta, pero la misma técnica se puede aplicar para cualquier otro mueble u objeto de decoración. Además, te enseñaremos a tratar y pintar la madera o a barnizarla, a tu gusto. Por supuesto durante el taller se sirven bebidas frías, café o té, buena conversación, buena música y risas, muchas risas. Todos los participantes se llevarán a su casa una bonita banqueta para poder hacer un picnic muy especial en cualquier rincón de sus casas. En el precio indicado están incluidos todos los materiales salvo la banqueta pero si quieres te podemos proporcionar una (+15 €).

Sanding curves is tricky. Sometimes you need a sanding pad that’s both firm and flexible. A small notepad works great. Just wrap sandpaper around the pad and bend the pad to whatever arc you need. Slip the one end of the sandpaper between the pages to help hold it in place on the pad. Give this a try the next time you’re working on a project that has curves and tough to reach spots.
Esta casita, construida con mucho cariño y dedicación, me costó mucho más de un año de trabajo desde su diseño, hasta su construcción. Utilizo madera de dm de 10 mm de grosor. En esta foto se ve con la broca de pala inicio los agujeros de las ventanas, que posteriormente cortaré con la sierra de calar. Voy construyendo toda la estructura que conformará la casita. Esta es una parte importante ...
Al comenzar a diseñar y a desarrollar las planimetrías, se debe tener presente que la cocina no es simplemente la unión al azar de una serie de muebles y artefactos, sino que está formada a partir de módulos que deben seguir una lógica de fabricación. Si el diseño no es claro o no sigue ciertos parámetros razonables para ser construido, se pueden generan conflictos entre el arquitecto y el mueblista.
gracias por escribirnos. Avellanar es hacer un agujero delgado con una broca especial (avellanadora) para que al momento de poner los tornillos estos entren sin romper o rajar la madera. Dicha broca de avellanar debe ser más delgada que el tornillo a instalar. Además tiene una parte más gruesa al final de permite que las cabezas de los tornillos queden a ras de la madera. Esperamos haber resuelto su duda, saludos.
Clamping up four mitered corners is tricky. You can buy specialty clamps for this, but I make my own. Here’s how to do it. Start with a long 1×4, as it’s easier (and safer) to clamp for making the angled cuts than a short piece. Mark out the blocks, and then drill a 1-in. diameter hole in the center of each one. The hole prevents the blocks from getting glued to your project. Cut 45-degree angles tangent to the hole, and then cut the blocks free from the long board. We’ll walk you through how to make one for your home shop.
Pedir en el Servicio de Dimensionado la madera prensada de 15 mm en las siguientes medidas: 1 trozo de 180x90 cm para el frente, 6 costillas de 30x90 cm, para estructurar el mueble 1 corte de 177x10 cm, 4 de 20x10 y 2 de 26x10 cm, además se necesitan 3 de 49 cm como base interior, 3 como repisas que miden 48,5 y 1 35x180 cm como cubierta del mueble.

Hard to determine which stain you need in that bespattered collection of cans? An easy-to-make “stain index,” courtesy of reader Bob Jacek, solves the problem. Section off boards of your favorite woods into squares with masking tape, and apply the different stains across the width of each wood type (pine, oak, birch, etc.). When the stains are dry, brush on lengthwise your regular finishes—polyurethane, water-based polyurethane, oil, orange shellac, etc. You’ll be able to tell how each stain looks with each finish. Label each one. Use both sides of each board, and you’ll have a wooden encyclopedia of stain and finish combinations. Plus: How to stain wood evenly.

Pedir en el Servicio de Dimensionado la madera prensada de 15 mm en las siguientes medidas: 1 trozo de 180x90 cm para el frente, 6 costillas de 30x90 cm, para estructurar el mueble 1 corte de 177x10 cm, 4 de 20x10 y 2 de 26x10 cm, además se necesitan 3 de 49 cm como base interior, 3 como repisas que miden 48,5 y 1 35x180 cm como cubierta del mueble.

En este taller aprenderemos a transferir cualquier tipo de imagen sobre tela mediante dos técnicas diferentes de transferencia. Para ponerlo en práctica haremos una bolsa de tela con el diseño que tú elijas. Se utilizan materiales fáciles de encontrar para poder repetir en casa lo aprendido. No se utiliza maquinaria ni herramientas costosas. Todos los materiales están incluidos en el precio, así como café e infusiones y un vermú a media mañana.
Hardwoods are separated into two categories, temperate and tropical hardwoods, depending on their origin. Temperate hardwoods are found in the regions between the tropics and poles, and are of particular interest to wood workers for their cost-effective aesthetic appeal and sustainable sources.[9] Tropical hardwoods are found within the equatorial belt, including Africa, Asia, and South America. Hardwoods flaunt a higher density, around 65lb/cu ft as a result of slower growing rates and is more stable when drying.[9] As a result of its high density, hardwoods are typically heavier than softwoods but can also be more brittle.[9] While there are an abundant number of hardwood species, only 200 are common enough and pliable enough to be used for woodworking.[11] Hardwoods have a wide variety of properties, making it easy to find a hardwood to suit nearly any purpose, but they are especially suitable for outdoor use due to their strength and resilience to rot and decay.[9] The coloring of hardwoods ranges from light to very dark, making it especially versatile for aesthetic purposes. However, because hardwoods are more closely grained, they are typically harder to work than softwoods. They are also harder to acquire in the United States and, as a result, are more expensive.[9]

Fir, also known as Douglas Fir, is very inexpensive and common at local home centers. It has a characteristic straight, pronounced grain with a red-brown tint. However, its grain pattern is relatively plain and it does not stain well, so Fir is commonly used when the finished product will be painted. While commonly used for building, this softwood would also be suitable for furniture-making as well.[12]
Second, learning how to read lumber dimensions, like knowing what 1×2 or 2×12 actually means, is really important. Understanding softwood lumber dimensions will help you to read woodworking build plans, shop for lumber, and understand the general measurements for your projects. I’ve provided a simple explanation to lumber sizes along with a free lumber size chart printable here!
En el caso de los módulos superiores, estos van anclados a muro y se deben ubicar a una altura de 1.40 – 1.50 metros desde el piso. Esta medida está 100% relacionada a la profundidad del módulo base. Mientras menor sea la profundidad de la base, se recomienda que la altura de los superiores sea mayor. De este modo permitimos que exista un espacio de trabajo donde el módulo superior no sea un obstáculo. Es importante considerar las recomendaciones de la campana que uno vaya a aplicar en el proyecto ya que cada campana tiene especificado un volumen de extracción de aire que es óptimo dependiendo de la distancia que tiene desde la encimera.
Fir, also known as Douglas Fir, is very inexpensive and common at local home centers. It has a characteristic straight, pronounced grain with a red-brown tint. However, its grain pattern is relatively plain and it does not stain well, so Fir is commonly used when the finished product will be painted. While commonly used for building, this softwood would also be suitable for furniture-making as well.[12]
Al partir de cero en una afición como esta, tiene que haber una fase de acercamiento a la práctica que nos permita descubrir que tan grande es nuestro interés, para luego decidir qué caminos tomar en función de nuestras posibilidades. Y me refiero a las posibilidades económicas (que serán las que sean), recursos disponibles (que dependerán en gran medida de la zona donde vivamos) y las posibilidades que nos de nuestra propia habilidad (que mejorará a medida que adquirimos conocimiento y práctica). Así que creo que el del bricolaje de la madera es un buen comienzo para que poco a poco más gente se anime con la afición a la carpintería y luego muchas de esas personas se animen a recibir clases en cursos realizados por artesanos o en escuelas de carpintería centradas en la enseñanza del trabajo más artesano.
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